نقد Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

دمو و ترنر و نقد و ترول ها---نظر بدید و بگید چه چیزی میخواین واستون بزاریم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
Hero Games
21:24
سه شنبه 7 خرداد 1392

انیمه ها از این پس به هیرو گیمز پیوستند از جمله ناروتو و یوگی اوه که من عاشقشونم

 Naruto کامل ترین انیمیشنی بود که دیدم و تعداد قسمت هایش هم زیاد بود کسی این انیمیشن رو به صورت تمام فصل داره به من خبر بده !!

نقد بازی ناروتو

طوفانی سهمگین در روستای برگ

دیگر شخصیت هایی چون Spider-Man ،Batman و سایر شخصیت های کتاب های کمیک غربی به یک سوژه کاملا تکراری تبدیل شده اند و به نظر من دیگر آن جذابیت گذشته را ندارند. در میان این همه ابر قهرمان های غربی که به نظر می رسد اجازه خودنمایی به قهرمانی تازه کار (تازه اگر شرقی هم باشد) را نمی دهند، ژاپنی ها سعی کردند تا با خلق مانگاها و انیمه های مختلف و با توجه به فرهنگ خود، شخصیت ها و قهرمان های جدیدی را خلق کنند. شخصیت هایی که اکنون توان رقابت با هم نوع های غربی خود را دارند و به اندازه آن ها هم معروف و محبوب شده اند. یکی از همین قهرمان های شرقی که در کشور ما هم مورد توجه عده بیشماری قرار گرفته و طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده، پسری نوجوان به نام ناروتو (Naruto) است. کمتر کسی فکر می کرد که یک محصول شرقی اینقدر در دنیا به محبوبیت برسد. محبوبیتی که باعث شد تا حضور این شخصیت را در انیمه و بازی های کامپیوتری مختلف ببینیم. بله، ناروتو یکی از معدود شخصیت های شرقی است که توانسته به محبوبیتی بی نظیر برسد، تا ما اکنون شاهد عرضه بازی Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 باشیم. قسمت اول این عنوان (Naruto: Ultimate Ninja Storm) در سال 2008 بطور انحصاری برای کنسول PS3 عرضه شد که انقلابی عظیم در ساخت این بازی به حساب می آمد و آقای ماساشی کیشیموتو (Masashi Kisimoto) خالق مجموعه ناروتو اعلام کرد که در این بازی مرز بین انیمه و بازی از بین رفت.

داستان

اگر مانگا یا انیمه Naruto را دیده و یا پیش نمایشی که چندی پیش در سایت پردیس قرار گرفت را خوانده باشید، حتما با داستان بازی و روند آن آشنا هستید و یا اطلاعات مختصری به دست آورده اید. ناروتو یک نینجای جوان است که از کودکی رویای تبدیل شدن به یک نینجای بزرگ را در سر می پروراند. ناروتو سرگذشت پر درد و رنجی داشته، اما همین مسئله باعث شده تا او به فردی بسیار قوی تبدیل شود. ماجرای بازی دقیقا از جایی شروع می شود که سری دوم انیمه ناروتو که در لفظ ژاپنی Shippuden و در لفظ انگلیسی Hurricane Chronicles نام دارد، آغاز می شود. ناروتو پس از دو سال که دهکده خود را ترک کرده و با استاد جیرایا (jiraiya) مشغول تمرین بوده است، از سفر باز می گردد. اما بازگشت او از این سفر سر آغاز فصل جدیدی از ماجراهای مختلف همراه با حوادث خوشایند و ناگوار بسیاری است. بازی کاملا به داستان اصلی خود وفادار بوده و هیچگونه دخل و تصرفی در آن انجام نداده است. تمام ماجراهای اصلی در بازی قرار گرفته اند و همین مسئله داستان بازی را در حالیکه تکراری است، برای بازیکنان بسیار جذاب تر کرده است. تجربه ماجراهای ناروتو در قالب یک بازی، بسیار عالی و دوست داشتنی از کار در آمده است. لازم به ذکر است که داستان بازی برای طرفدارانی که داستان ناروتو را فقط از روی انیمه دنبال می کنند، بسیار جلوتر است. یعنی داستان بازی از داستان انیمه (تا کنون 181 قسمت از سری دوم انیمه ناروتو) بسیار جلوتر است و اگر بازی را ادامه دهید به نوعی داستان انیمه را برای خود فاش کرده اید.

گرافیک

قطعا سری بازی های ناروتو که تیم CyberConncet2 از روی انیمه و مانگای ناروتو ساخته اند، جزو بهترین ها در نوع خود به شمار می آیند و با ساخته های کمپانی Ubisoft زمین تا آسمان تفاوت دارند. کاملا مشخص است تیم سازنده الگو برداری خوبی از انیمه کرده اند و اتفاقات و صحنه های هیجان انگیز بازی را به خوبی به نمایش در آورده اند. تنوع مکان های مختلف در این شماره بسیار بیشتر است. با توجه به اینکه داستان بازی در مکان های گوناگونی روایت می شود، شاهد شبیه سازی خوبی از محیط های انیمه در بازی هستیم. به طور مثال دهکده مخفی شن به طرز بسیار خوبی در بازی شبیه سازی شده است. البته لازم به ذکر است که این شماره در طراحی روستای برگ که در قسمت قبلی کاملا سه بعدی ساخته شده بود، هیچ حرفی برای گفتن ندارد، چرا که تمام آن محیط وسیع که توسط ناروتو قابل دسترس بود، حال به عکس هایی تبدیل شده که بیشتر ما را به یاد تکنیک طراحی محیط در دهه 90 می اندازد! رنگ بندی محیط بسیار عالی است و شما در طول بازی کمترین تفاوت را میان انیمه و بازی احساس خواهید کرد. شخصیت های بازی بسیار خوب طراحی شده اند و در طراحی آن ها کوچکترین جزئیات و ریزه کاری ها دیده می شوند و احساس دوگانگی میان شخصیت های بازی و انیمه نمی کنید. یکی از بخش هایی که به خوبی روی آن تمرکز شده و به نوعی نمک انیمه این عنوان به حساب می آید، حالت صورت شخصیت های بازی در زمان های مختلف است. حالت های هیجان زده، مضطرب، خشن و عاشقانه و... به خوبی در صورت شخصیت ها حتی در زمان مبارزه نیز قابل مشاهده هستند. صحنه هایی که ناروتو در برابر ساکورا (Sakura) ضایع می شود را به خاطر بیاورید، همانند چنین صحنه هایی را در بازی هم مشاهده خواهید کرد!

موسیقی/صداگذاری

صدا گذاری بازی نیز در سطح معقولی است. موسیقی های اصلی انیمه در بازی شنیده می شوند و همان فضا را در بازی به وجود می آورند. موسیقی های خود انیمه آنقدر زیبا هستند که به راحتی توانسته اند جای خود را در بازی نیز پیدا کنند و کار سازندگان را برای این بخش کمی آسان تر کنند. موسیقی ای که توسط آقای تاکاناشی یاسوهارو (Takanashi Yasuharu) ساخته شده است به قدری زیباست که نمی توان جایگزینی برای آن پیدا کرد. بازی در بخش صداگذاری آن هم برای شخصیت ها به صورت انگلیسی، کمی ضعیف است. البته باید یادآوری کنم که دوبلورهای انگلیسی انیمه در این بازی نیز به صداگذاری پرداخته اند و برای دوستانی که انیمه را به صورت انگلیسی دیده اند بازی بسیار هیجان انگیز خواهد بود. اما برخی دیالوگ ها به زبان انگلیسی در بازی زیاد خوب از کار در نیامده اند. البته می توانید در بازی از صدای گویندگان ژاپنی و زیرنویس انگلیسی استفاده کنید. البته همانطور که گفته شد، به دلیل اینکه داستان بازی همانند انیمه و مانگا روایت می شود، طرفداران ناروتو با تمام قسمت های بازی آشنا هستند و حتی اگر دیالوگ های بازی را هم رد کنند، نکته مهمی را از دست نداده اند.

گیم پلی

اگر از جمله کسانی هستید که دوست دارید فنون مختلفی که در انیمه ناروتو را مشاهده کرده اید اجرا کنید، اما به دلیل نداشتن چاکرای کافی موفق به انجام آن نشده اید، Ultimate Ninja Storm 2 این فرصت را برای شما فرهم کرده که بدون کوچکترین تمرینی ضربه ای چون راسنگان را نثار دشمن کنید! به نظر من گیم پلی این بازی هیجان خاص خود را دارد. شاید دلیل آن انجام فنون و حرکات خیالی ای باشد که می توان آن ها را اجرا کرد. سیستم مبارزه ها در این بازی بسیار کامل تر از نسخه های قبلی است. تعداد بی شماری از شخصیت های انیمه و مانگای ناروتو در این بازی قرار دارند که هر کدام از آن ها فنون بی شمار و خارق العاده ای برای خود دارند. این بازی یک بازی مبارزه ای بسیار جالب و هیجان انگیز است که در آن قانون خاصی حکم فرما نیست و تنها هدف پیروزی است. تنوع شخصیت ها و فنون آن ها به قدری زیاد است که شما در طول بازی احساس یکنواختی نخواهید کرد. این مسئله زمانی به چشم می آید که در طول بازی به مرحله های اصلی و به مبارزه های اساسی می رسید و مبارزه هایی که با شبیه سازی بسیار خوب از روی انیمه، هیجانی چندین برابر را به شما انتقال می دهد. چرا که اینبار خود شما در آن مبارزه حضور دارید. نکته عجیب و مضحکی که در این شماره اتفاق افتاده، حضور لارس الکساندرسون (Lars Alexanderson) شخصیت تازه وارد بازی Tekken 6 در جمع این نینجاها است. در خلال بازی و ماموریت های اصلی، مانند نسخه گذشته ماموریت های فرعی زیادی هم در بازی وجود دارند. ماموریت هایی که از هیجان نه چندان خوبی برخوردار هستند و پس از مدتی بسیار کسل کننده می شوند. البته می توان از خیر این مرحله ها گذشت و به اصل ماجرا پرداخت. به طور کل می توان گفت که گیم پلی بازی بسیار هیجان انگیز، روان و بسیار زیبا و راحت طراحی شده است و همه می توانند از آن لذت ببرند.

نتیجه گیری

ناروتو و همرزمانش منتظر این هستند که شما داستان آن ها را در بازی هم دنبال کنید. حفظ داستان اصلی و روایت آن به همان صورت یکی از نقاط بسیار خوب بازی است. گیم پلی نفس گیر و جذاب بازی نیز قطعا شما را به وجد خواهد آورد و وادار می کند که بازی را به صورت Versus نیز بازی کنید. این بازی می تواند شما را به یک طرفدار پر و پا قرص ناروتو تبدیل کند. شاید بعد از این بازی هوس کنید که انیمه آن را هم تماشا کنید و آن زمان است که شما هم به اعتیادی از نوع ناروتو مبتلا خواهید شد!



تعداد بازدید از این مطلب: 1148
موضوعات مرتبط: نقد بازی , ,
بازدید : 1148

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نظرتان درباره وب ما چه بود

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود